-
Machina Arcana (edycja polska)
Opinie | |
Wysyłka w ciągu | 3 dni |
Cena przesyłki | 0 |
Dostępność | 7 szt. |
Kod kreskowy | |
EAN | 658580003340 |
Pytania? Zajrzyj na dolną stopkę strony!
Witaj w naszym świecie, który jednak nie całkiem przypomina znaną nam Ziemię. Poza granicami rzeczywistości działają tajemne i złowrogie siły sprzed eonów, zdolne zniszczyć ludzką rzeczywistość i opanować nawet najpotężniejszy umysł. Naukowcy tworzą skomplikowane maszyny i latające pojazdy oparte o parę, tryby i sprężyny, a okultyści posługują się magią, by przypodobać się bóstwom z innych wymiarów. A wszystko przenika niewypowiedziana Groza, z którą przyjdzie Ci walczyć, gdy razem z przyjaciółmi wcielisz się w jednego ze śmiałych odkrywców, zdecydowanych poznać tajemnicę błękitnego meteoru. Wylądował on na dalekiej północy, a zorganizowana naprędce wyprawa badawcza ma odpowiedzieć na pytania, których nikt dotychczas nie odważył się zadać.
Machina Arcana to kooperacyjna gra planszowa w klimacie horroru, osadzona w steampunkowym uniwersum i przeznaczona dla 1-4 graczy. W jej trakcie uczestnicy wcielają się w odkrywców penetrujących tajemnicze podziemia i stawiających czoła istotom inspirowanym Mitologią Cthulhu autorstwa H.P. Lovecrafta. Rozgrywka opiera się na idei dungeon crawlera, a fabuła jest scenariuszowa - każda osobna przygoda obejmuje szereg pięknie zilustrowanych kart, które prowadzą graczy naprzód, a także charakteryzuje się unikatowymi zestawami kart Grozy i odkrywców.
Przygoda rozgrywa się na układanej z losowych kafelków planszy, pełnej pułapek, warsztatów, miejsc pozwalających na wykonywanie wyjątkowych akcji i wielu innych. Zaludniają ją potwory rodem z najgorszego koszmaru, które sprawią, że odkrywcy zastanowią się dwa razy nim staną z nimi do otwartej walki.
Osiągnięcie celu z danej karty rozdziału - a w dalszej perspektywie zrealizowanie założeń całego scenariusza - będzie wymagało od graczy planowania i mądrego gospodarowania zasobami, takimi jak kondycja czy esencja, a także wszelkiego rodzaju zdolnościami, przedmiotami i umiejętnościami postaci. Co gorsza, w wielu wypadkach na końcu rozdziału na odkrywców będzie czekać ukryte wcześniej zadanie związane z eksploracją wyjątkowego kafelka lub walką z wszechpotężnym przeciwnikiem.
Zawartość pudełka:
- 8 kart i figurek odkrywców
- 29 kart i figurek potworów
- 35 kart rozdziałów
- 156 kart przedmiotów
- 60 wydarzeń odkrywców
- 60 wydarzeń grozy
- 13 kafelków planszy (dwustronnych)
- 34 żetony ran / odliczania
- 4 drewniane żetony zdrowia
- 4 drewniane żetony kondycji
- 4 drewniane żetony esencji
- 12 znaczników odkrywców
- 4 znaczniki grozy
- 12 figurek zamkniętych drzwi
- 10 żetonów zniszczonych drzwi
- 56 żetonów zniszczenia / światła
- 2 żetony wejścia / wyjścia
- 3 drewniane żetony zagrożenia / rozstawiania / grozy
- 1 drewniany żeton poziomu potworów
- 3 kości mocnego ataku (k6)
- 3 kości słabego ataku (k6)
- 1 kość odnowy (k6)
- 1 kość gry (k10)
- 1 worek na kości
- 1 plansza rozdziału
- 4 plansze graczy
- 49 podstawek na figurki
- 4 arkusze pomocy
- 1 Zasady gry
- 1 Przewodnik